Na váš inzerát se ozvalo několik lidí a teď vás čekají prohlídky, které rozhodnou o tom, jestli se některý ze zájemců stane kupcem. Co udělat, aby na něj vaše nemovitost udělala co nejlepší dojem?
Vyvětrejte a provoňte
Je jasné, že byt „vonící“ cigaretovým dýmem, odpadky nebo kočičím záchodem není zrovna ideální. Návštěvníkovi ale mohou zkazit dojem i daleko nenápadnější vůně, které už vy třeba ani nevnímáte. Proto pořádně vyvětrejte a klidně si pomozte i vonnou svíčkou. Pocit čistoty a svěžesti umocníte umístěním drobných doplňků (vyprané závěsy, vyžehlené utěrky, hotelově ustlané postele s vaším nejhezčím povlečením). To vše vybírejte v neutrálních barvách.
Vpusťte dovnitř světlo
Každý prostor vypadá lépe, když je kvalitně osvětlený. Prohlídky plánujte pokud možno přes den a nechte denní světlo odpracovat půlku námahy za vás. V horším případě nezapomeňte rozsvítit všechna světla. Ta určitě předem zapněte tam, kde je i ve dne tma – třeba v předsíni nebo na WC. Opět si můžete pomoci vhodnou volbou barev – ubrus, utěrky či povlečení v bílé či krémové barvě i tmavší byt prosvětlí.
Buďte těmi nejlepšími hostiteli
Máte pejska nebo kočku? Pakliže se vám nepodařilo je na dobu prohlídek „zaparkovat“ u příbuzných či známých, zkuste se postarat o to, aby na návštěvníka hned neskákali – někdo se může mazlíčků dokonce bát. Buďte nenucení a přirození. Pokud není prezentování vaší silnou stránkou, klidně mluvte méně a nechte na návštěvníkovi, aby se ptal.
Odstraňte osobní předměty
Pravidlo říká, že čím méně osobní daný prostor je, tím snáze si v něm člověk dokáže představit bydlet sám sebe. Chápeme, že asi nechcete schovávat všechny fotky, obrázky dětí, psí hračky a suvenýry z dovolené, ale věřte nám, že se dojem zájemce zpravidla snižuje s rostoucím počtem těchto předmětů. Takže čím víc toho dočasně schováte, tím spíš přetavíte zájemce v kupce.
Připravte dětský pokoj
Návštěvníci jsou ochotni tolerovat určitou míru „dětského nepořádku“ – to ale platí hlavně pro pokoj vašich ratolestí, ne pro celý byt. Přesto je i tady dobré se řídit výše uvedenými tipy a uklidit, ustlat postýlku či palandu, uklidit rozházené prádlo, plyšáky a ostatní hračky. Nemusíte sundavat ze stěn fotky dětí z návštěvy zoo nebo plakáty jejich idolů, ale stěny pokreslené „expresivními uměleckými díly“ je přeci jen lepší před prohlídkami přemalovat.
Myslete na detaily
Váza s čerstvými květinami, lednice bez vzkazů a magnetů, jednobarevné utěrky, kuchyňská linka s minimem předmětů (pryč s houbičkou!), ustlaná postel, vkusné povlečení, uklizený sušák na prádlo, ručníky v koupelně ve stejné barvě, složená deka na gauči, schované kabely a ovladače, zametené chlupy od psa, uklizené hračky... Jde o dlouhou řadu zdánlivých detailů, které ale ve výsledku dotváří celkový dojem potenciálního kupce. Když si nevíte rady, řiďte se pravidlem “méně je více” – čím méně předmětů, barev a nepořádku, tím lépe.
Nezapomeňte na balkon, spíž či předsíň!
Jestliže v inzerátu zmiňujete balkon, lodžii, spíž, technickou místnost či třeba sklep, počítejte s tím, že ho může chtít zájemce vidět. I těmto prostorům proto věnujte pozornost, zbavte je nepořádku a snažte se, aby působily uklizeně a čistě. Stejně tak ukliďte předsíň – i ta je pro celkový dojem důležitá. Vypadá to, že je toho docela hodně, ale nebojte. Postupujte metodicky a přípravu na prohlídky zvládnete. A pokud se na to necítíte, můžeme vám s ní pomoci – nabízíme služby od homestagingu až po asistenci u prohlídek. Jen nám dejte vědět!
Začněte třeba tím, že si od nás zdarma necháte udělat odhad ceny nemovitosti. Ať víte, na jaké úrovni se právě teď pohybují ceny ve vaší lokalitě.
ODHAD CENY NEMOVITOSTI ZDARMA